tirsdag den 6. december 2011

6 dec.

Tusind tak, alle sammen for jeres dejlige lykønskninger : )

Her er lige et svar til dem af jer det har spurgt hvad gode råd er:
Hvad er gode råd, her må Pips og Aka gerne hjælpe lidt, hvis de har en bedre forklaring tihi..De stammer vist fra Norge, men sønder jyderne har taget dem til sig, som sine egne : ) på sønderjysk kalder vi dem "goé Raaj"Det er en småkage, som er helt tynd og sprød. Man spiser den typisk bare sådan, en den kan bruges til meget andet. Feks små skåle til dessert ala nøddekurve, eller rulle dem, imens de er varme, som en pandekage, fylde dem med marmelade/flødeskum, lave kræmmerhuse osv.
Den er helt blød, lige når den er øhhh bagt, men bliver hård på meget kort tid.
Gav den forklaring mening?

Ville lige vise jer denne lille "mælkekaton" meningen er at jeg vil putte snebolde i den, som en salgs værtindegave ; )


Den er lavet for et stykke tid siden ; )

Her er hvad Pips og Susanne gav mig i pakkekalenderen,tusind tak piger : )



Håber i får en rigtig dejlig aften her d. 6 dec, og tak for alle jeres dejlige kommentarer : )

13 kommentarer:

  1. Dejlige gaver og smuk pose. De lyder virkelig lækre :)

    SvarSlet
  2. Et forsinket tillykke og sikken en skøn karton

    SvarSlet
  3. Rigtig sød pose og lækre gaver.
    Du må have en god aften.

    SvarSlet
  4. Dejlige gaver du har fået.
    God aften til dig

    SvarSlet
  5. Dejlige gaver, og den pose er da så sød.
    ja Mio de gode råd har jeg aldrig smagt, men de lyder godt, det er nok noget der medst bliver brugt i jylland. v.h. morkaren.

    SvarSlet
  6. Lækre gaver og smuk pose.

    SvarSlet
  7. Fin pose og fine gaver. Dejligt med lidt nyt af fremmed herkomst.
    Jeg synes din forklaring om gode råd er helt fin. Jeg kan ikke komme på mere.
    Nedergaard har spurgt om hvorfor de hedder sådan. Og den kan jeg ikke klare....

    Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor du ikke kan komme med en stak, som du skriver. Der går skam både bus og tog....og jeg giver da en kop kaffe, inden du tager retur. LOL.

    SvarSlet
  8. lækre gaver du har fået, og flot pose

    knussss

    SvarSlet
  9. Det er en flot pose, og genialt at putte snebolde i. Det er nogle fine gaver du har fået.

    SvarSlet
  10. Din mælkekarton er rigtig sød - God ide til en værtindegave.
    Jeg tror da også du har ramt forklaringen om Gode Råd meget godt *GG*
    Jeg ved at det også er dem der bliver kaldt krumkager. Det er når de lige kom ud af jernet - så hænger man dem over et kosteskaft og de bliver ligesom Tacoskaller i form *G* -

    SvarSlet
  11. Nøøøjjj... hvor den er sød ...
    Og de kager sku' man måske prøve... men man må vel ha et jern!!??
    Lyder lækkert... =0)

    SvarSlet
  12. Hej Søde Birgit.
    Jeg havde også sat to smiley´er efter, for det var bare for sjov... Jeg synes bare, at det var pussigt at 5 nisser kom op i samme rækkefølge.
    Men jeg kan godt forstå, at du reagere på det ; )
    Karina

    SvarSlet
  13. Rigtig flot "mælkekarton". Jeg elsker snebolde, så du må gerne komme på julebesøg hos mig. ;o)

    SvarSlet